FAQ

Hieronder vind je antwoorden op de vragen die het meest aan onze klantenservice worden gesteld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de klantenservice (klantenservice@slimacademy.nl) of bel: 010 – 214 32 45. Telefonisch zijn we bereikbaar op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 uur. 

Wanneer kan ik mijn samenvatting verwachten?

Waar kan ik het supplement vinden?

Abonnementen

Je kan je abonnement opzeggen door een mailtje te sturen naar onze klantenservice: klantenservice@slimacademy.nl. Houd wel rekening met een maand opzegtermijn. Zorg dus dat je voor de eerste van de maand een mailtje hebt gestuurd!

 

​​De levertijd is afhankelijk van de verschijningsdata (zie video hierboven) van de producten die je besteld hebt. Alle verslagen worden naar je verstuurd zodra ze beschikbaar zijn. De specifieke verzenddata vind je ook in je bestelbevestiging.


Heb je meerdere producten besteld met verschillende verschijningsdata? Dan verzenden we deze op de data dat ze beschikbaar zijn. Je kunt dan meerdere enveloppen van ons ontvangen. Uiteraard betaal je hiervoor geen extra verzendkosten.

Na verzenden zijn de verslagen de volgende dag bij je in huis, afhankelijk van de bezorging van PostNL. De bezorging van PostNL vindt als volgt plaats:

95% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden de volgende werkdag geleverd. 5% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden na twee werkdagen afgeleverd.

Houd er rekening mee dat PostNL alleen bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag.

De digitale samenvattingen zijn slechts beschikbaar tot het einde van het collegejaar, daarna is de licentie verlopen. Per 1 september zijn alle oude samenvattingen uit de digitale box verwijderd. Dit kun je ook terugvinden in de verkoopvoorwaarden.

Je kunt via jouw Slim Academy account aangeven wanneer jij welke boekjes wil ontvangen. Als je naar bestelgeschiedenis gaat kun je een verzenddatum aangeven.

De samenvattingen komen altijd online op de dag van de verschijningsdatum. Op de dag van de verschijningsdatum worden de samenvattingen ook per post verzonden. De verschijningsdatum kun je altijd opzoeken door de betreffende samenvatting op te zoeken in de webshop. Filmpje: wanneer komt mijn samenvatting uit?

Het abonnement heeft een aantal voordelen in vergelijking tot het totaalpakket:

-Je zult eenmalig de orderkosten moeten betalen met een abonnement terwijl je dit voor een totaalpakket elke keer moet doen (dit is €2,95 per order)

-Je krijgt ook de oude boekjes in plaats van enkel de nieuwe boekjes zodat jij gelijk aan het begin van het blok al kunt studeren.

-Alle boekjes zijn zowel op papier als digitaal beschikbaar.

Bij de aanschaf van een abonnement ontvang je altijd alle samenvattingen die al uit zijn gekomen en waarvan het tentamen nog niet heeft plaatsgevonden. Heb je deze samenvattingen alsnog nodig, omdat je hiervan een bijvoorbeeld herkansing moet maken, mail dan onze klantenservice en dan kijken wij wat we voor je kunnen doen.

Dit komt omdat wij de prijs van een abonnement altijd baseren op de hoeveelheid boekjes die bij het abonnement inbegrepen zijn. Een abonnement met 50 boekjes kost daarom ook meer dan een abonnement waar maar 30 boekjes voor worden uitgebracht.

Dat kan. Bij het opzeggen van een roterend abonnement kijkt Slim Academy naar hoeveel boekjes je geleverd hebt gekregen. Als je procentueel meer boekjes geleverd hebt gekregen dan het aantal maanden dat je hebt betaald, dan kan je niet per direct opzeggen.

Voorbeeld: Je kan maximaal 12 boekjes krijgen, en hebt 9 boekjes laten leveren en wil opzeggen in november. Je hebt dan 75% van de boekjes gehad en maar 25% van het jaar betaald. Je mag dan opzeggen per mei (75% van het jaar).

Een bestelling kan achteraf niet meer worden aangepast.

Met een Lifetime Abonnement ben jij na het afstuderen altijd up-to-date met alle relevante stof binnen jouw vakgebied. Je hebt digitaal toegang tot alle nieuwe samenvattingen voor alle vakken van jouw studie. De samenvattingen worden na het tentamen geupload in jouw digitale Slim Academy omgeving. Voor maar 48 euro per jaar blijf jij dus op de hoogte van alle (academische) ontwikkelingen binnen jouw vakgebied!

Let op! Lifetime Abonnementen kunnen alleen worden afgenomen door oud-klanten van Slim Academy, Slimstuderen.nl en Capita Selecta.

Onze abonnementen hebben een vaste looptijd van 12 maanden. Dit betekent dat je in de eerste 12 maanden na afsluiten van je abonnement je dit niet kunt opzeggen. Na afloop van deze 12 maanden is je abonnement maandelijks opzegbaar en kan je dus zelf bepalen per welke maand je dit abonnement opzegt.

Uiteraard hebben wij met het bepalen van de prijs van een abonnement rekening gehouden met het feit dat je in de zomer minder of geen producten ontvangt, zodat je met een abonnement nooit teveel betaalt en altijd voordeliger uit bent dan bij het aanschaffen van losse samenvattingen.

Bij het afsluiten van je abonnement voor collegejaar kon je kiezen tussen een betaling per maand of een betaling per jaar. In beide gevallen heb je echter een abonnement afgesloten voor het collegejaar dat loopt tot en met 31 augustus. Dit betekent dat de maandelijkse incasso doorloopt tot en met augustus. Uiteraard hebben wij met het bepalen van de prijs hier rekening mee gehouden, zodat je nooit teveel betaalt.

Dit is afhankelijk van jouw situatie. Wanneer wij samenvattingen aanbieden voor jouw aankomende studiejaar, zetten we jouw abonnement automatisch om in een abonnement voor het nieuwe collegejaar. Als je dit jaar een bachelor 2 abonnement had, ontvang je volgend jaar automatisch de samenvattingen van bachelor 3.

Wanneer jij nu in (bijvoorbeeld) bachelor 3 zit en wij geen samenvattingen aanbieden voor de master, dan wijzigen we jouw abonnement in een lifetime abonnement, wat inhoudt dat je (na afloop van je studie) toegang krijgt tot alle samenvattingen van de studie, zodat je deze als naslagwerk in je verdere carrière kunt gebruiken.

Mogelijk wijzigt de prijs van je abonnement. Hierover sturen we jou in augustus uiteraard een informerende mail. Mocht je dan onverhoopt besluiten om je abonnement stop te zetten, dan kan je ons dat eenvoudig per mail laten weten voor 1 september.

Als we geen opzegging van je hebben ontvangen is jouw abonnement inderdaad door blijven lopen. Opzeggen kan door te mailen naar klantenservice@slimacademy.nl. We zetten jouw abonnement dan per einde van de maand stop.

Helaas is het technisch niet mogelijk voor ons om het abonnement om te zetten. Je kunt zelf via de website een nieuw abonnement aanschaffen. Zodra je dit hebt gedaan kun je onder vermelding van jouw ordernummer een mailtje sturen naar klantenservice@slimacademy.nl. Wij annuleren dan het verkeerde abonnement. 

 

Zolang de samenvattingen nog niet zijn verzonden is dit mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Heb je de samenvattingen alleen digitaal, neem dan ook contact op. 

Alle abonnementen lopen door tot het einde van het collegejaar. Na augustus zijn alle abonnementen maandelijks opzegbaar. Mocht je dus een jaarbetaling hebben gekozen, kun je dit wijzigen na de looptijd of andersom. 

Bestellingen annuleren/retourneren

Je kunt jouw aankoop annuleren door de boekjes in ongebruikte staat naar ons te retourneren. De verzendkosten hiervan zijn voor eigen rekening. Graag verzoeken we je om op de envelop te schrijven ‘Cancel Slim Academy –  ordernummer.’

De samenvattingen kunnen retour naar:

Slim Academy – 8e verdieping

Marconistraat 16

3029AK Rotterdam

Zorg ervoor dat je ook een verzendbewijs meekrijgt. Zodra wij een kopie van jouw verzendbewijs krijgen in onze mailbox kunnen we het annulerings proces verder in gang zetten.

Annuleren is niet mogelijk. Ligt de verschijningsdatum van jouw samenvatting nog in de toekomst, mail dan zo snel mogelijk naar de klantenservice@slimacademy.nl en zet in het onderwerp annuleren – ordernummer. 

Losse aankoop

De digitale samenvattingen zijn slechts beschikbaar tot het einde van het collegejaar, daarna is de licentie verlopen. Per 1 september zijn alle oude samenvattingen uit de digitale box verwijderd. Dit kun je ook terugvinden in de verkoopvoorwaarden.

Een bestelling kan achteraf niet meer worden aangepast. 

 

De digitale samenvattingen zijn slechts beschikbaar tot het einde van het collegejaar, daarna is de licentie verlopen. Mocht je nog een herkansing hebben, laat het dan even weten. We kunnen dan kijken of we de samenvatting dit jaar weer hebben, dan kunnen we het toevoegen aan jouw digitale samenvattingen.

 

De levertijd is afhankelijk van de verschijningsdata van de producten die je besteld hebt. Alle verslagen worden naar je verstuurd zodra ze beschikbaar zijn. De specifieke verzenddata vind je ook in je bestelbevestiging.
Heb je meerdere producten besteld met verschillende verschijningsdata? Dan verzenden we deze op de data dat ze beschikbaar zijn. Je kunt dan meerdere enveloppen van ons ontvangen. Uiteraard betaal je hiervoor geen extra verzendkosten.

Na verzenden zijn de verslagen de volgende dag bij je in huis, afhankelijk van de bezorging van PostNL. De bezorging van PostNL vindt als volgt plaats:

95% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden de volgende werkdag geleverd. 5% van de samenvattingen die voor 19:00 worden besteld, worden na twee werkdagen afgeleverd.

Houd er rekening mee dat PostNL alleen bezorgt op dinsdag tot en met zaterdag. 

Je kunt dit melden door te mailen naar klantenservice@slimacademy.nl. Geef hierbij aan om welke samenvatting het gaat (naam + ordernummer) en aan welke universiteit je studeert. 

 

Je ontvangt alle samenvattingen waarvan het tentamen nog moet komen vanaf het moment dat je het abonnement hebt afgesloten via de website. Je kunt het beste na de tentamens een abonnement aanschaffen. Op die manier ontvang je de boekjes die je al hebt ontvangen niet nog een keer.

Je ontvangt alle samenvattingen waarvan het tentamen nog moet komen vanaf het moment dat je het abonnement hebt afgesloten via de website. Je kunt het beste na de tentamens een abonnement aanschaffen. Op die manier ontvang je de boekjes die je al hebt ontvangen niet nog een keer.

Zolang de samenvattingen nog niet zijn verzonden is dit mogelijk. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Heb je de samenvattingen alleen digitaal neem dan ook contact op. 

 

De samenvattingen komen altijd online op de dag van de verschijningsdatum. Op de dag van de verschijningsdatum worden de samenvattingen ook per post verzonden. De verschijningsdatum kun je altijd opzoeken door de betreffende samenvatting op te zoeken in de webshop. Filmpje: wanneer komt mijn samenvatting uit?

 

Wanneer je een samenvatting bestelt, kun je aangeven op welke wijze je deze wilt ontvangen. Hierbij zijn er verschillende mogelijkheden: 

  • Alleen op papier
  • Op papier én digitale toegang
  • Alleen digitaal

Wanneer je kiest voor een van de laatste twee opties, krijg je ook digitale toegang tot je samenvatting. Je ontvangt zodra je samenvatting beschikbaar is direct een e mail om je account aan te maken om je samenvattingen digitaal te kunnen lezen.

Jouw samenvattingen zijn gedurende het hele collegejaar beschikbaar. Aan het eind van het collegejaar verwijderen wij de documenten. Het is niet mogelijk om een digitale samenvatting uit te printen.

Je kunt de samenvatting lezen via het internet (slimstuderen.mydox.nl) of in één van onze apps voor je telefoon, tablet of Windows 10 PC. Zoek even op Slim Academy in de appstore en je vindt onze apps vanzelf! Op dit moment zijn onze apps alleen beschikbaar in de Nederlandse app store. Wil je het meeste uit de app halen? Lees dan hier de gebruiksaanwijzing.

Betalingen/kosten

De afschrijving van het abonnement vindt altijd rond de 25e van de maand plaats. Je betaalt achteraf. (Bijvoorbeeld: op 25 september betaal je voor de maand september).

Orderkosten zijn administratiekosten voor het verwerken van jouw bestelling.

Orderkosten zijn administratiekosten voor het verwerken van jouw bestelling.

 

Een eenmaal mislukte incasso kan niet nog een keer uitgevoerd worden. Je krijgt vanzelf een betalingsherinnering met de gegevens om het bedrag alsnog handmatig over te maken. Je kunt ook het handmatig overmaken naar: SLIMSTUDEREN BV, NL81 ABNA 0590 3250 00. 

 

Binnen 14 dagen staat het geld terug op je rekening.

 

Stuur een mailtje naar klantenservice@slimacademy.nl en stuur daarbij een screenshot van het dubbele afschrift en vermeld hierbij je ordernummer. 

 

Voor het verzenden van de verslagen betaal je een bijdrage van €1.95. Dit bedrag ligt lager dan de werkelijke posttarieven en dan de bedragen die worden gehanteerd door andere aanbieders.

Wanneer je de verslagen ophaalt bij een van onze verkooppunten, betaal je uiteraard geen verzendkosten. Wil je jouw verslagen kopen bij een verkooppunt? Kijk dan op deze pagina voor een lijst met onze verkooppunten.

Het rekeningnummer (IBAN) van SlimStuderen B.V. is NL81 ABNA 0590 3250 00 te Rotterdam.

 

Je kunt bij Slim Academy op drie manieren betalen:

Automatische incasso
Je machtigt SlimStuderen B.V. om éénmalig het bedrag van de bestelling van je rekening af te schrijven. Je vult hiervoor bij je bestelling je rekeningnummer in. Wij nemen jouw order direct in behandeling en schrijven het geld na enkele dagen van jouw rekening af. Deze betaalmethode is gratis.

iDEAL
Uiteraard kan je bij SlimStuderen.nl ook met iDEAL betalen. Ook bij deze betaalwijze nemen wij jouw order direct in behandeling. Voor deze betaalmethode brengen we € 0,50 in rekening.

Creditcard
Tot slot kan je ook met je creditcard betalen. Net als bij de andere betaalmethodes nemen wij jouw order hierbij direct in behandeling. Voor deze betaalmethode brengen we € 0,50 in rekening.

Tip: automatische incasso is de meest voordelige manier van betaling!

Moet je toch handmatig betalen n.a.v. bijvoorbeeld een mislukte incasso? Dan kun je dit overmaken naar het rekeningnummer (IBAN) van Slim Academy B.V.: NL81 ABNA 0590 3250 00.

Bezorging

Als jouw boekje meer dan 2 werkdagen geleden is verzonden, stuur dan een mail naar onze klantenservice met jouw ordernummer.

Wanneer je na meer dan 2 werkdagen nog niets ontvangen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 010-2140601 of mailen naar klantenservice@slimacademy.nl. Deze kan voor je uitzoeken waar het probleem zich bevindt. Houd er rekening mee dat PostNL alleen bezorgd op dinsdag tot en met zaterdag. 

Wanneer je na meer dan 2 werkdagen nog niets ontvangen hebt, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 010-2140601 of mailen naar klantenservice@slimacademy.nl. Deze kan voor je uitzoeken waar het probleem zich bevindt. Houd er rekening mee dat PostNL alleen bezorgd op dinsdag tot en met zaterdag. 

Tip: kijk even goed in je bestelbevestiging of jouw boekje al beschikbaar is, vaak kan je de boekjes al eerder kopen dan wanneer ze daadwerkelijk beschikbaar zijn.

Dat kan gebeuren! Je kunt het adres zo snel mogelijk in je Slim Academy account wijzigen. Als je bestelling dan al onderweg is, kunnen wij het eventueel alsnog verzenden. Je kunt ons contacteren via klantenservice@slimacademy.nl

Kortingscodes

Helaas is het niet mogelijk om achteraf de kortingscode toe te passen. Alleen als je boekjes nog niet verzonden zijn kun jij je bestelling nog annuleren. Dit kan je doen door te mailen naar onze klantenservice. Zet vervolgens in het onderwerp annuleren – ordernummer.

Check of de code nog geldig is, of er een spatie achter de code staat en of de code voor het juiste product is. Sommige kortingscodes zijn alleen voor een abonnement of een losse samenvatting. Stuur een mail naar de klantenservice als je er niet uitkomt en laat weten welke code je gebruikt. We kunnen dan controleren wat er fout gaat. 

Let op: De kortingscodes zijn hoofdlettergevoelig.

Tentamentrainingen

Sinds collegejaar 20/21 zijn wij gestopt met het aanbieden van tentamentrainingen. We bieden wel 1 op 1 studie- en scriptiebegeleiding aan. Mocht je hier interesse in hebben, dan kun je een gratis telefonisch adviesgesprek aanvragen: https://slimacademy.nl/gratis-adviesgesprek/

Supplementen

De supplementen kun je vinden door in te loggen op jouw Slim Academy Account. Je kunt dan naar het tabblad ‘Supplementen’ gaan. Daar kun je alle supplementen van jouw samenvattingen vinden. Als alternatief kun je ook via de webshop naar het betreffende boekje gaan. Op de bestelpagina van het boekje kun je ook een link naar de supplementen vinden.

Filmpje: waar kan ik de supplementen vinden?

Supplementen zijn aanvullingen op een samenvatting. Bijvoorbeeld als het laatste college nog gegeven moet worden, maar de samenvatting is al gemaakt, komt de samenvatting van dit college als supplement in je account. 

Wanneer de supplementen online komen, is afhankelijk van welke studie je doet. Over het algemeen geldt dat we de supplementen zo snel mogelijk na de betreffende colleges proberen te publiceren. De verschijningsdatum wordt bepaald aan de hand van de collegedagen en er wordt natuurlijk ook gekeken wanneer het fijnst voor jou is om je boekje te krijgen! Dit wordt per blok bepaald en dit zetten we op de supplementenpagina in de samenvatting.

 

De digitale supplementen zijn slechts beschikbaar tot het einde van het collegejaar, daarna is de licentie verlopen. Per 1 september zijn alle oude samenvattingen uit de digitale box verwijderd. Dit kun je ook terugvinden in de verkoopvoorwaarden.

Mijn Slim Academy Account

Log in op https://slimacademy.nl/shop/login  met gegevens waarmee je online bestelling hebt geplaatst. Heb je niet online besteld, maak dan zelf nieuwe inloggegevens aan (e-mailadres plus wachtwoord).

De digitale samenvattingen kun je lezen via de website https://slimstuderen.mydox.nl/ en de Slim Academy app. Via de app kun je de samenvattingen bijvoorbeeld ook downloaden en offline lezen. 

Je gebruikersnaam is altijd je mailadres, vul deze in en vervolgens kun je op wachtwoord vergeten klikken. 

Je kunt het adres wijzigen door in te loggen op jouw Slim Academy account en daar je gegevens aan te passen. Let op, de wijziging geldt alleen voor samenvattingen die nog verzonden zijn.

Je krijgt een activeringsmail zodra jouw eerste boekje uitkomt, zie verschijningsdatum. Als je dan nog activeringslink hebt gehad neem dan contact op met onze klantenservice.

Questions?

Then first, check out our FAQ here to find your answer as soon as possible! Can’t find your question?
Complete the form below and we will contact you!

Do you have questions about the information on our website, one of the business units, our products and services, or the possibilities to collaborate with Slim Academy? Then first, check out our FAQ here. Can’t find your question? Then, contact us by filling in this form. You can also call us via 010 214 32 45.